פוליו - הדרכה למתקדמות

מאז שהכנתי את הפוליו הזה, מבקשים ממני הדרכה.

די נדיר שאני עושה את אותו פרוייקט פעמים, אז לא יצא לי להכין לו הדרכה בשבילכם.
אבל השבוע התחשק לי מיני עם פתיחות, והשיטוטים שלי להשראה הביאו אותי שוב לפוליו למניהם.
אז תכננתי לי פוליו, פחות מסובך אבל עדיין מגניב, והפעם, כשהכנתי אותו, צילמתי אותו להדרכה.

הפוליו בגודל 6" על 8", ואחד הדברים שהכי שמתי עליהם דגש - שיהיה מקום להרבה תמונות, ושאוכל להשתמש בתמונות בגודל 13 X 9 ס"מ (גודל הדפסה שקיים בכל חנות צילום).

כריכה:



קישוטון:


סגירת סרט:


בפנים:

יש לפוליו שתי כנפיים קשיחות. 


הכנף הימנית:
כיסים אלכסוניים עם כרטיסיות:


הכרטיסיות מחוץ לכיס:


הכרטיסיות נפתחות להכיל שתי תמונות:


כל הדף עם הכיס והכרטיסיות מתרומם כלפי מעלה.
מתחתיו יש כיס עם מפל אנכי:



 הכרטיסיות מחוץ לכיס:


הכרטיסיות חזרו לכיס, ואני מתחילה לפתוח את המפל:







ותקריב על הסגירה המהממת שלו:


סיימנו עם הצד הימני של הפוליו, ואני עוברת אל הצד השמאלי שלו.

את החלק העליון של הצד השמאלי השארתי רגוע. מחכה לתמונות.


פתחתי כנף אחת כלפי שמאל:

יש בצד הפנימי של הכנף שני כיסים אנכיים עם כרטיסיות.


תקריב:


עכשיו רואים את הצד העליון של הכנף הימנית.
יש בה שני כיסים אופקיים עם כרטיסיות:


עכשיו פתחתי את הכנף הזאת, שאנחנו רואים בתמונה למעלה, כלפי ימין.

ובצד הפנימי שלה יש שתי פתיחות לתמונות:

ותקריב:


הנה הפתיחות מבפנים:
התמונות תכסנה את הסיכה המתפצלת.


עכשיו כששתי הכנפיים פתוחות, אפשר לראות את המפל המרכזי, האופקי:



ותקריב על המפל:


והנה הפתיחות של המפל:









ועוד תקריב כדי שתראו את הסגירה המקסימה הזאת:


ניסיתי קצת להמחיש את המבנה של צד שמאל בפוליו:




כמה דגשים לפני ההדרכה: 
1. היו לי קצת פישולים, ואני מסבירה עליהם בצורה כתובה. תקראו. אל תבנו רק על התמונות.
2. אני מאוד ממליצה לקרוא את כל ההדרכה מההתחלה עד סופה לפני שמתחילים לעבוד.
3. הפוליו דורש סטאק של דפים מדוגמים (כ- 10 דפים בערך).
4. הפוליו דורש מלא דפי בסיס. כ- 11 בערך.
5. הפוליו דורש המון חומרים ולקח לי כמה שעות טובות להכין אותו. אתן מוכנות לזה?
6. ההדרכה מיועדת למתקדמות. לבנות שמכירות את ההדרכות שלי וכבר עבדו לפיהן. בגלל שזה פרוייקט ארוך אני מראה שלבים מקוצרים, ובונה על זה שאתן מכירות ויודעות איך להכין.


הדרכה:

מחברים שני דפי בסיס אחד לשני בעזרת סרט בד:


יוצרים כריכת ספר.
2 ציפבורדים בגודל 6" על 8".
ציפבורד אחד לשידרה בגודל 1" על 8".
(הדרכה מלאה ומפורטת לכריכת ספר יש כאן)
נכון שחיברנו 2 דפי בסיס כדי לעטוף את הציפבורד? שימו לב שקו החיבור שלהם יהיה בחלק האחורי של הפוליו (כנף שמאל):


מדביקים את הכנפיים ומסיימים את עיטוף הכריכה:


כדי להחביא את השידרה בפנים אנחנו צריכים דף בסיס בגודל 4" על ⅞7".
מדביקים אותו:


אחרי שמתייבש (ייבוש מלא) מקפלים בעדינות לצורת ספר:



לפוליו שלנו יש שני צדדים.
אני מתחילה לעבוד על צד שמאל.

בואו נבנה לו שתי כנפיים.
ממליצה את הכנפיים האלה לעשות מקרדסטוק עבה (350 ג').
2 דפי בסיס בגודל ¼7" על 8".
אנחנו חורצים את שניהם בדופן של ¼7", אבל בצורה שונה:
אחד מהם נחרוץ ב- "1, ¼1".
את השני נחרוץ ב- ¾", וב- ¼1"
בצורה הזאת לכנף אחת יהיה רווח של ¼", ולכנף השנייה רווח של  ½".



שמים דבק על שתי הכנפיים:


רואות איך אני הולכת להדביק אותן אל צד שמאל של הפוליו?
כנף בכל צד של הכריכה השמאלית:


הנה הדבקתי את הכנף הראשונה (עם הנפח הגדול יותר) לצד שמאל:


והנה הדבקתי גם את השנייה (עם הנפח הקטן יותר) לצד ימין.

רואות שלכנף יש "נפח"? 


הנה שתי הכנפיים אחת על השנייה, סגורות:
יש לנו נפח יפה שיאפשר לנו לשלב בפנים כיסים ומפל.




אני עוברת לצד ימין של הפוליו.

דף בסיס בגודל ¼9" על 6".
גם פה אני ממליצה לעשות את הכנף מקרדסטוק עבה (350 ג').
בדופן של ¼9" חורצים ב: 1", ¼1".
שמים דבק על הכנף:



רואות לאן אני הולכת לחבר את הכנף? לצד העליון של הפוליו:


והנה הדבקתי.
יש לנו כנף יפה שנפתחת כלפי מעלה, ויש לה נפח של ¼":



מי שרוצה זה הזמן לחבר סרט לכריכה של הפוליו :



כריכה חיצונית: 2 דפים בגודל 6" על 8".
לשידרה דף מדוגם בגודל 8" על 1".

לתוך הפוליו: 8 דפים מדוגמים בגודל ⅞7" על ⅞5".



הנה הדפים המדוגמים מודבקים:




הפתיחה בצד ימין של הפוליו:


פתיחה ראשונה בצד שמאל של הפוליו:

(רואות את הדף של הבתים? בהמשך לא תראו אותו. לא אהבתי אותו אז הדבקתי עליו דף אחר)


שתי הכנפיים בצד שמאל של הפוליו פתוחות:



כיסים:

בעיקרון שלושת הכנפיים שיש לנו בפוליו זהות.
אחרי שהן מחוברות הן 8" על 6". אז אתן יכולות לשחק עם הכיסים איך שבא לכן (:

את כל הכיסים והמפלים עשיתי מקרדסטוק רגיל במשקל 240 ג'.

כיסים לצד שמאל של הפוליו:

שני כיסים אנכיים אחד על השני:
דף בסיס בגודל 9" על 4".
בדופן של 9" חורצים ב- ½", ½8".
בדופן של 4" חורצים ב- ½".

דף בסיס בגודל 9" על ¼3".
בדופן של 9" חורצים ב- ½", ½8".
בדופן של ¼3" חורצים ב- ½".

גוזרים משולשים:
(הדרכה מפורטת להכנת כיס יש כאן).



מקפלים לצורת כיס ושמים דבק:



2 דפים מדוגמים בגדלים שמתאימים לכיסים:
דף אחד בגודל ⅝2" על ⅞7".
דף אחד בגודל ⅜3" על ⅞7".

מי שרוצה עושה מגרעת (הדרכה מלאה כאן) ומדביקה על הכיסים בהתאמה:



כדי להדביק את הכיסים לפוליו פתחתי את הכנף השמאלית בצד שמאל של הפוליו, ובצד הפנימי שלה צמוד שמאלה הדבקתי את הכיס הגדול כמו בתמונה:



בדיוק מעליו הדבקתי את הכיס הצר יותר:




מפל אופקי למרכז של צד שמאל בפוליו:

8 דפי בסיס בגודל ¼4" על ½5".

בדופן של ¼4" חורצים ב- ½":


יוצרים את המפל על דף בסיס בגודל ¾7" על ½5":
(הדרכה מפורטת לבניית מפל יש כאן).



הופכים את המפל ומדביקים באמצע שלו חוט אופים תואם לצבעים המדוגמים שאנחנו הולכים לבחור למפל:



9 דפים מדוגמים למפל, בגודל ⅝3" על ⅜5".
שימו לב שהדפים יהיו בכיוון שוכב, אז תהיו עירניות לכיוון הדוגמא.

לפני שאתן מדביקות סדרו לכן את הדפים בצורת מניפה יפה כדי שיצא לנו מפל יפה.
אני משתדלת לבחור דף רועש דף רגוע וכן הלאה.


אל הדף העליון במפל נחבר עיגול בגודל ½", בעזרת סיכה מתפצלת.


מדביקים את הדפים המדוגמים אל המפל, כשהדף העליון הוא זה עם הסגירה:




שני כיסים אחד על השני:

שני דפי בסיס בגודל:
7" על 3"
7" על ½4"

בשני הכיסים בצלע של ה- 7" חורצים ב- ½" וב- ½6".
בשני הכיסים, בצלע הקצרה יותר, חורצים ב- ½".

דף מדוגם לכיס הקטן: ⅞5" על ⅜2".
דף מדוגם לכיס הגדול: ⅞5" על ⅞3".

מי שרוצה עושה מגרעת, ומדביקה את המדוגמים:


חותכת משולשים, מקפלת לפי סימני הקיפול ויוצרת כיסים.

את שני הכיסים הדבקתי אחד על השני, אל הצד החיצוני של הכנף הימנית בצד שמאל של הפוליו:



שתי פתיחות לתמונות:

2 דפי בסיס בגודל 11" על ½3".
בדופן של 11" חורצים ב- ½5".

מחברים חוטי אופים לצד האחורי:




2 דפים מדוגמים בגודל: ⅜5" על ⅜3".

מחברים אל המדוגמים סגירה כמו שכבר הסברתי בחלק של המפל.

והנה הם מודבקים אל הצד הפנימי של הכנף הימנית:




אני עוברת אל הכיסים בצד הימני של הפוליו:

כיסים אלכסוניים לצד העליון של הכנף הימנית:

שני דפי בסיס בגודל 7" על ½4".
בדופן של ½4" חורצים ב ½".
בדופן של 7" חורצים ב- ½", ½6".
חותכים משולשים:


בכיס הראשון מודדים ½1" מלמעלה, ומסמנים נקודה על קו הקיפול הימני.
חוזרים על הפעולה בכיס השני, אבל מסמנים את הנקודה על קו הקיפול השמאלי.
רואים את הנקודות הלבנות?



מותחים קו אלכסוני בין הנקודה אל הקצה העליון של קו הקיפול שממול.
רואים בתמונה?



חותכים באלכסון לפי הקו שסימנו:



מקפלים את שני הכיסים לפי סמני הקיפול:



שני דפים מדוגמים בגודל ¾3" על ⅞5".
מודדים ⅜1" מהקצה העליון של המלבן, ומסמנים נקודה. 
במלבן אחד מסמנים את הנקודה מימין, ובשני משמאל.
מותחים שני אלכסונים אל הפינה הנגדית:





 חותכים לפי האלכסונים:



זה קצת טריקי, אז אנחנו בודקים שמה שהכנו יושב יפה על הכיס.
אם לא יושב יפה - אנחנו עושים התאמות עד שיושב יפה (:
ואז מדביקים את המדוגמים אל הכיסים.

את הכיסים מדביקים בצורה הבאה אל הכנף המתרוממת של צד ימין של הפוליו:





כיס עם מפל:

דף בסיס בגודל ¼4" על 9".



בדופן של 9" חורצים ב- ½", ½8".
בדופן של ¼4" חורצים ב- ½".



לא שמים עליו מדוגם.
מדביקים עליו את המפל שתכף נבנה.


לבניית המפל האנכי אנחנו צריכים 5 דפי בסיס בגודל ¾3" על 6".
בדופן של ה- 6" חורצים ב- ½".
מקפלים לפי קו הקיפול ושמים דבק:



בונים את המפל על דף בסיס בגודל ⅞7" על ¾3":
(הדרכה מפורטת לבניית מפל יש כאן).



הופכים את המפל ומדביקים באמצע שלו חוט אופים תואם לצבעים של הדפים המדוגמים שאנחנו הולכים לבחור למפל:



את המפל שבנינו מדביקים אל הכיס (ההוא ששכחתי לצלם לכן), ואת הכיס אנחנו הולכים לחבר מתחת לכנף המתרוממת בצד ימין של הפוליו. רואים בתמונה איך היא ממוקמת?

הנה שמתי דבק על הכנפיים של הכיס ואני הולכת לחבר:



והנה יש לנו כיס עם מפל מתחת לכנף המתרוממת בצד שמאל של הפוליו:
(רואים את חוט האופים משתרבב מלמטה?)




6 דפים מדוגמים למפל, בגודל ⅝3" על ⅜5":
שימו לב שהדפים יהיו הפעם בכיוון עומד, אז תהיו ערניות לכיוון של הדוגמאות על הדף.




לפני שאתן מדביקות סדרו לכן את הדפים בצורת מניפה יפה כדי שיצא מפל שאתן אוהבות.
אני משתדלת לבחור דף רועש דף רגוע וכן הלאה.

הנה הדפים המדוגמים מודבקים על המפל, שהוא בעצם גם כיס (:


לסגירת המפל פינצצתי עיגול בגודל ½", עשיתי בו חור, והצמדתי אותו בעזרת סיכה מתפצלת אל הדף העליון של המפל. 
עדיף לעשות את זה לפני הדבקת המדוגם אל המפל, אבל אפשר כמוני לשכוח, ולהוסיף את זה אחרי שהדף המדוגם כבר מודבק (:

הנה המפל שלנו עם הסגירה:




מכינים כרטיסיות לפי מידה וגודל שבא לכן, כדי לשים בכיסים:



אצלי חלק מהן נפתחות וחלק לא (:

זהו סיימנו (:

ומזכירה איך כל זה נראה:














תודה לעדי ניר לוי, ולרינת האמר וייסלר שנענו לאתגר וקפצו לעזרה כדי לבדוק את ההדרכה, ועבדו על הפוליו שלהן עד אמצע הלילה (: אין כמוכן! תובנות:

1. סטאק מושלם. מאוד אוהבת את הצבעוניות שלו.

2. לגמרי ההדרכה הכי ארוכה ומסובכת שכתבתי לכן עד היום. לגמרי הדרכה למתקדמות. ויש מצב שלכתוב את הפוסט לקח לי יותר זמן מלהכין את הפוליו (:

3. אני לא בטוחה בכלל אם משהי תכין. כאילו, אם הייתי מעבירה סדנאות זה בטח סדנה של שני מפגשים מלאים. אבל נהנתי להכין את הפוליו, והוא יצא מקסים, ואולי בהזדמנות אחרוג ממנהגי ואכין עוד אחד, אז כדאי שכבר יהיו לי מידות לא? (:

4. להבדיל מהמיני המדורג או מיני ארנק, הפעם סגרתי את המפלים עם סיכה מתפצלת ולא עם ניט. זה עובד יותר טוב. הניט הדוק מדי וקשה לסובב סביבו את החוט. הסיכה המתפצלת יותר רפויה ויותר מתאימה לזה.

5. המיני מתאים לתמונות בגודל הדפסה 9 על 13 ס"מ. גודל פרקטי שיש בכל חנויות פיתוח תמונות. ויש בו מקום גם לתמונות אורך, לתמונות רוחב, וגם לתמונות תפזורת שובבות על כרטיסיות. אני מאוד אוהבת את זה. סופר פרקטי.

6. אם אני לא מדביקה תמונות לפני שאני מצלמת לכן, אז אני צריכה להדביק דף לבן בגודל התמונה. זה יסמן איפה מדביקים תמונות ויהיה יותר ומרשים בצילומים. כמו שזה כל התמונות אמורות להיות מודבקות על הדפים שבהם לא שמתי מדוגמים.

7. עד לא מזמן הייתי מדביקה את התמונות בצד החיצוני של המפל. ככה שרואים אותן. למדתי לאהוב לשים את המדוגמים בצד הזה. הוא יוצא מאוד יפה עם המדוגמים, והתמונות יהיו בחלק של המפל שמתרומם למעלה. בכנפיים.

8. גיליתי שמפל יוצא יותר יפה עם דוגמאות קטנות, ולכן אני משתדלת שעבור המפלים יהיה לי סטאק קטן תואם (:

9. הכרטיסיות בכיס בכנף הנפתחת הכי שמאלית קצת נופלות כשפותחים אותה. יכול להיות שכדאי להחליף את מיקום הכיס הזה עם כנף אחרת. (תודה לרונית אורבאום על התובנה).

מצאתם טעות? משהו לא ברור? יש לכן שאלות? דברו איתי ואני כאן לתקן או להסביר (:

משהי שרדה עד כאן? (:


תגובות

  1. וואוו זה מטורף כל כך אהבתי, כל כך מושקע ויפה, בטוחה שאנסה .

    השבמחק
  2. הילי30.3.19

    תקשיבי את גאון, ואני מתה על העבודות שלך, כל כך נקיות מסודרות ואלגנטיות. ברור שאני רצה להכין!!!!!

    השבמחק
  3. יש סיכוי שהתגובה תהיה ארוכה כמעט כמו ההדרכה:
    1. הפולדר מקסים כמובן, מבחינתי הוא בבחינת אלבום לייט, עונה על ההגדרה ורק יותר קליל מבחינת הכנה ובעובי.
    2. אצלי התמונות תמיד 9*13, גם כשהאלבום גדול מאוד. זה מאפשר לשים הרבה יותר תמונות.
    3. לא שמת לינק לסטאק המשגע / משוגע הזה. מותק!
    4. מבטיחה להשתדל להצליח (: לספור דפי בסיס.
    5. אם לא הובן עד עכשיו - אני כבר יושבת ליד השולחן בסטודיו. מבטיחה תמונות!

    השבמחק
    תשובות
    1. תותחית!!!!!!!!!!!!!!!! מחכה לתמונות (:

      מחק
  4. הסטאק מעלף והביצוע מושלם-כמו כל דבר שאת יוצרת😍 אפשר קישור לסטאק בבקשה?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רלי. שלחי לי מייל בפרטי, או בפייס, ואשלח לך (:

      מחק
    2. תודה רבה יעל, שלחתי הודעה בפייס :)

      מחק
  5. משגע! עושה חשק להישאר ערה כל הלילה ולהכין. אולי זה עוד יקרה הלילה 😏🤔🤭

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחח מהממת. מחכה לראות תמונות (:

      מחק
  6. נראה כלכך מקסים ומאתגר שמשאירה לי לרשימת הכנה לשבת הבאה

    השבמחק
  7. וואוו איזה פרויקט מושקע ומדויק, יפה ושימושי!
    בטוח שאנסה להכין את הפוליו הזה.
    תודה רבה♥️

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף לשמוע מירי (: לגמרי אשמח לראות תמונות ולשמוע איך הייתה ההדרכה (:

      מחק
  8. לא אכביר במילים, רק במחיאות כפיים סוערות וצהלולים נלהבים.
    פרויקט מושקע ומהמם - ייאלץ להמתין להזדמנות באמת חגיגית ומיוחדת...
    מוכשרת על חלל! ורוחב הלב והסבלנות שלך לא יודעים גבולות...שאפו ענק!

    השבמחק
    תשובות
    1. אלה מהממת אחת, תודה על המילים החמות והמרגשות (:

      מחק
  9. ווואווווווווו
    אין מילים.
    הסבלנות שלך היא משהו שאת צריכה לקבל עליו פרס.
    מדהימה.
    עבודה מושלמת, תמתין לחופש הגדול.

    השבמחק
  10. וואו! פרוייקט מטורף! כל הכבוד!

    השבמחק
  11. מה ניתן לעשות אם אין לי את הדבק בד השחור, שאת משתמשת בו לכריכה?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כל מני שיטות. אם זה עבורך ואת לא מקפידה על חומציות, אז את יכולה להשתמש במסקנטייפ רגיל, רחב (לא סלוטייפ דק), או להדביק משהו כמו 0.5" מדף אחד על השני, בטאקי למשל. זה יוצר קצת גבעה (שאני לא אוהבת), אבל יעבוד גם (:

      מחק
  12. יעלי.. זה פרוייקט מדבים.. יפהפה, ומיוחד. אין לי סבלנות אליו, אבל שמרתי לי למידה ויום אחד תהיה לי ;) אוהבת אותך, אלופה! תודה רבה..

    השבמחק
  13. מראש הודעתי שיום אחד בחופש הולך להיות מוקדש לקונדסונים(מזל שהבנות שלי מכירות אותך אז לא חשבו שהשתגעתי ) התחלתי בכרטיס כדי להתחמם וגולת הכותרת היתה הפרויקט הזה, החה מרתק מאתגר בגלל שלקח הרבה זמן אבל שוה כל רגע ויצא מדהים!!! ההדרכה מעולה, הכל הצליח למעט הכיסים האלכסוניים שבסוף אלתרתי מעצמי..יעלי אין עלייך!!! תמשיכי להפרות אותנו בהדרכות מעולות ומרתקות.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואהו אסתי איזה תגובה מרגשת. תודה (:

      מחק
  14. יעל יקרה, מה אומר? אני עובדת בימים אלה על אלבום בר/בת מצווה שלישי של הבן שלי (בכל פעם זה פרוייקט ענק בגודל 9/11 עם 12 דפים). אני עוברת בין ההדרכות בבלוג שלך ונהנית מאוד! מכל הדרכה, מכל התובנות ומההשקעה והנתינה האינסופית והבלתי נגמרת שיש בך. את לגמרי מדהימה!!! מקווה שעם שובי אפגוש אותך בLIVE...

    השבמחק
  15. תקשיבי יעלי זו הדרכה מפורטת בטירוף!!!!
    ממש ממש מדהים. תודה!
    והתוצר כמובן מושלם 😍
    נראה לי שאני אחכה לפנסיה להכין את זה 😉😆

    השבמחק
  16. כבר עושה את האלבום הלא יודעת כמה שלי מההדרכה הזאת. פשוט הדרכה אששששש

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם