תשומת לב קטנה - פנקסים מדפי ממו

לפני כמה שנים הכנתי פנקסים מתוקים מדפי ממו דביקים, אבל לא הייתי מספיק מרוצה.
הם היו מרשימים, אבל דרשו הרבה עבודה יחסית למשהו שעלול להתפרק (סה"כ זה רק דפי ממו דביקים, והדבק שלהם לא תמיד חזק).

השבוע מצאתי חבילה יפה של דפי ממו במקס סטוק, ולא עמדתי בפיתוי וניסיתי וריאציה יותר פשוטה ומהירה של קישוט. יצא מקסים. מתנה אישית קטנה וחמודה לתשומת לב.

שני פנקסי דפי ממו דביקים:




הראשון:










השני:










הדרכה מקוצרת:

את דפי הממו שלי קניתי במקס סטוק, והם חלק מסדרת השחור לבן שלהם.
הם באים במעמד פלסטיק שקוף, ועולים 11 שח.

מי שמשיגה בדיוק את אלה, יכולה להכין לפי הדרכה מקוצרת:

דף בסיס בגודל: 
3.75" על 11.25" 

בצד של ה-"11.25 חורצים ב:
2.5", 3.75", 7.5, 8.75"

ככה זה נראה:




דפים מדוגמים:
4 דפים מדוגמים בגודל 3.5" על 2.25"
4 דפים מדוגמים בגודל 3.5" על 1"


הדרכה למי שעובדת עם דפי ממו בגודל שונה:

מודדים את הקוביה.

למשל אצלי הקוביה היא ריבוע בגודל 3.75" על 3.75", והגובה 1.25".


חותכים דף 12" ברוחב של הקוביה. 
אצלי הדף יהיה בגודל 3.75" על 12":




הנחתי לרגע את הקוביה על הדף לראות שהרוחב מתאים בול:





בצד של ה- 12" חורצים בלוח קיפול לפי החישוב שאני מראה בשרטוט.
(אני מראה בשרטוט חישוב לפי המידות שלי. כל אחת תשנה בהתאם למידות של הקוביה של דפי הממו שלה).




קצת הסבר במילים למה שרואים בשרטוט:

חריץ ראשון - בערך בשני שליש מגודל הריבוע.

למשל, הקוביה שלי בגודל 3.75", אז החריצה הראשונה תהיה ב- 2.5".

חריץ שני - משאירים מקום לגובה של הקוביה. אמרנו שאצלי הוא 1.25".
אז נמדוד מ- 2.5" עוד 1.25. זה יביא אותנו לחרוץ ב- 3.75.

חריץ שלישי - נשאיר מקום לקוביה עצמה. אצלי זה 3.75".
אז נתרחק מהחריצה השניה עוד 3.75". זה יביא אותנו ל-7.5.

חריץ רביעי - עכשיו צריך שוב גובה, כמו לחריץ השני. נתרחק מ-7.5  עוד  1.25", ונגיע לחרוץ ב- 8.75".

חיתוך סופי של הדף - נותר לנו להוסיף שוב את אותו מרחק שבו חרצנו את החריץ הראשון. אצלי זה היה 2.5".אז נתרחק מ 8.75" עוד 2.5" וזה יביא אותי לחתוך את הדף ב- 11.25.

הנה הדף מקופל ועוטף את הקוביה של דפי הממו:




הקיפולים שלנו סימטריים ולא משנה מאיזה צד נתחיל את עטיפת הקוביה.

דפים מדוגמים:

יש לנו 8 פאות שאנחנו רוצים לקשט. 
4 גדולות יותר (של הכנפיים) ו- 4 קטנות יותר (של הדופן).
נמדוד אותן, ונחסיר מכל דופן בפאה שמינית אינטש. 
זה יתן לנו את המידות של המדוגמים.

ככה זה נראה אצלי:

בדופן של  3.75" על 2.5, נחתוך דף מדוגם בגודל: 3.5" על 2.25".
בדופן של 3.75" על 1.25, נחתוך דף מדוגם בגודל 3.5" על 1".



נמקם את דפי הממו בקוביה המרכזית הגדולה, ונדביק.

היא אמורה להיות בדיוק בגודל של דפי הממו:




נדביק את הדפים המדוגמים, ונוסיף נקודת סקוטש לסגירה:



והנה זה מוכן (:




תובנות:

1. מתנה קטנה ואישית לתשומת לב.

2. לעבוד עם חבילת דפי ממו עבה וגדולה. אם לא מוצאים חבילה עבה, אפשר לסדר שתיים או שלוש אחת על השניה ולהדביק.

3. סביר להניח שגם השיטה של מדידת הצלעות של הקוביה, וחריצה לפי המידות תהיה מספיק מדוייקת.
אני הלכתי על השיטה השניה כי לא רציתי אפילו שני מילימטר הבדל באורך או בגובה. סתם הקפדת יתר (:

4. נקודות הסקוטש האלה לסגירה מגניבות לגמרי. לקנות עוד!

5. סטאק שנה צבעונית של אושרת קורן. מהמם.

6. גילוי נאות - אמנם מדביקים את הפנקס לקרדסטוק בדבק חזק, אבל עדיין דפי הממו מחוברים אחד לשני בדבק הטבעי שלהם. אני לא חושבת שהם יחזיקו טלטולים רבים והתעללות. המוצר דורש עדינות (:

7. תודה להילי אלבז שעזרה לי עם המידות והפנתה את תשומת ליבי לטעויות ולתיקונים שכדאי לבצע (:


אז מה אתן דעתכן? ממש אשמח לשמוע (:

תגובות

  1. מהמם!
    עשית לי חשק לנסות

    השבמחק
  2. דינה5.8.18

    מאוד יפה. שניהם מקסימים אבל אהבתי יותר את הלבבות שחור לבן. מקס סטוק זה מקום חלומי לאוהבי יצירה.

    השבמחק
  3. מהמם! ההדרכה ברורה ונראית קלה מאוד.. ינוסה בטוח (אחרי עוד ביקור במקס..) תודה רבה!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם