קלסר בגודל A4 - הדרכה

כבר יצא לי להכין כמה קלסרים.

הם שימושיים למגוון שימושים. 

קלסר לרשימות יומיומיות. ועוד אחד כזה.

מיני אלבום שיושב בתוך קלסר.

קלסר שמשמש כספר מתכונים.

ויש לי אפילו הדרכה לבניית קלסר שמשמש לאחסון תבניות חיתוך.


אבל כל זה היה ממש מזמן. ורציתי קלסר ג-ד-ו-ל. כזה שיוכלו להכנס בו ההדרכות שלי. שימושי. בגודל A4.


מפגש יצירה עם אורלי וילנסקי הושיב אותנו להכין קלסרים. אני הכנתי שניים. אחד לי ואחד לנורית כליל-החורש (במסגרת החלפה שאירגנה מורן המילטון). שני הקלסרים מתאימים לדפים בגודל A4, אבל הם בנויים בצורה שונה. הראשון בנוי בשיטה של לוח הכתיבה (הדרכה של אורלי כאן).

השני בנוי בצורה ה"קונבנציונאלית" שלי. ולזה גם הכנתי לכם הדרכה.

שני הקלסרים:

קלסר ההדרכות שלי סגור:
ותקריב כי אני ממש אוהבת (:
והנה הוא פתוח:

תראו כמה שהכיסים שלו יפים:
ומאחורנית:

מנסה להראות את שני הצדדים של הכריכה:

והנה הקלסר השני, זה שהכנתי במתנה לנורית:

מתלהבות כמוני? (:

הכיסים המהממים שלו בפנים:

מנסה להראות את שתי הכריכות:

ולסיום, שני הקלסרים שוב ביחד, הפעם מאחורנית:


הדרכה:

ההדרכה מבוססת על דפי בסיס משקל 250 ג', בגודל ½13" על 19".
אני יודעת שלא לכולם יש דפים בכזה גודל, אבל כמה שלא חשבתי על זה, לא מצאתי דרך לעטוף ציפבורד בגודל 12" עם דפי בסיס בגודל 12". (:
פשוט חייבים דף יותר גדול. ניתן לרכוש כאלה דפים בסדריה.

חיברתי שני קרדסטוקים בגודל ½13" על 19" (בדופן של ה- ½13") בעזרת סרט דבק בד:
שני ציבפורדים בגודל: 12" על 10".

ציפבורד אחד בגודל 12" על ½1".

נסדר אותם על נייר הבסיס הגדול שלנו בצורה הבאה, כשאנחנו שומרים על מרווח של ¼" בין הציפבורדים, ועל רווח של 1" בין הציפבורדים לקצה הנייר:
בעזרת סכין יפנית חתכתי את עודף הנייר המיותר שנשאר לי מימין:
חותכים משולשים בכל 4 הפינות, ועוברים עם עצם קיפול מסביב לציפבורדים (לא בניהם. רק מסביב):

שמים דבק על שתי הכנפיים הארוכות, ומקפלים ומדביקים אותם כלפי פנים:

כדי לתת גימור יפה מועכים פנימה את הצ'ופצ'יקים הקטנים שנוצרו בפינות של שתי הכנפיים שנשארו:

שמים דבק על שתי הכנפיים שנותרו, ומקפלים ומדביקים אותם כלפי פנים:

דף בסיס בגודל ¾11" על 6".

נשים דבק כמו בתמונה - גם על הציפבורד של השדרה ומשני הצדדים שלה, וגם מסגרת על דף הבסיס:

נדביק את הדף במרכז, כשהוא מכסה את השדרה ואת שני הצדדים שלה:

נמתין לייבוש מלא, ונעבור בעדינות עם עצם קיפול על הרווחים שבין הציפבורדים, כדי לאפשר גמישות:

הכיס המרכזי:

דף בסיס בגודל ¼6" על ½13".

בדופן של ½13" נחרוץ ב- ⅞".

נסובב את הדף ב- 180 מעלות, ושוב נחרוץ ב- ⅞".

על הדופן הימנית בתוך הקלסר נסמן קו במרחק ¾1" מתחילת הציפבורד מימין ומשמאל:
נקפל את הכיס הגדול לפי סמני הקיפול ונשים דבק על שתי הלשוניות שנוצרו לנו:
נדביק את הכיס בתוך הקלסר על דופן ימין, בין שני סמני העיפרון:
שני הכיסים העליונים:
מפה הכיסים הם בדיוק כמו הכיסים של אורלי מההדרכה של לוח הכתיבה, רק שיש התאמת גובה קטנה.
אז לא צילמתי את כל התהליך מחדש, אלא העתקתי את החלק הזה של ההדרכה משם לפה.

2 דפי בסיס בגודל ¼7" על 3".

בדופן של ¼7" נחרוץ ב- ½", וב- ¾6".

בדופן של 3" נסמן קו קטן במרחק 2" מדופן שמאל:

יש לנו שני ריבועים פינתיים.

אנחנו הולכים לגזור אותם כמו בתמונה:

והנה תקריב כדי שתראו שאני נכנסת עם המספריים מעט פנימה אל תוך הדף.

רואות שהקו האלכסוני לא מתחיל בדיוק בקו הקיפול האנכי אלא מעט יותר פנימה?

מי שרוצה מגרעת, לאורלי יש שיטה שונה משלי.

נמצא את האמצע ונסמן אותו.

נסמן  1" לימין מהאמצע, ו- 1" לשמאל מהאמצע:
נמקם את פאנץ המגרעת בהתאם לסימונים שלנו ונפנצץ:

והנה ככה זה יראה:

כיס תחתון:

דף בסיס בגודל ¾3"על ¼7".

בדופן של ¼7" נחרוץ ב- ½" וב- ¾6".
בשופן של ¾3" נחרוץ ב- ½".

נחתוך משולשים:

מי שרוצה תעשה מגרעת כמו שלמדנו למעלה, ונשים דבק על הכנפיים:

נדביק את הכיס התחתון על הכיס המרכזי שלנו, שכשהכיס התחתון מיושר למטה:

נשים דבק על הכנפיים של הכיס שמעליו:

נשחיל את הכיס פנימה אל תוך הכיס הראשון:

נמקם טוב ויפה ונמתין לייבוש:
(כן זאת תמונה מהלוח כתיבה. לא לדאוג מזה שהקלסר שלנו נראה קצת אחרת. הכיסים זהים))

באותה צורה נדביק את הכיס העליון, רק שנוסיף לו דבק בקצה התחתון של הכיס:

מודבק:
(גם כאן זאת תמונה מהלוח כתיבה. לא לדאוג מזה שהקלסר שלנו נראה קצת אחרת. הכיסים זהים))

3 מדוגמים לכריכות: בגודל ¾11" על ¾9".
בדופן ימין: 2 מדוגמים בגודל ½11" על 2".
שימו לב שמדביקים אותם ככה שמהדוגמים נכנסים קצת מתחת לכיס הגדול!

לכיסים:
מדוגם בגודל ½5" על 6".
3 מדוגמים בגודל 3" על 6".
לא לשכוח לעשות מגרעת אם עשיתם גם בדפי הבסיס.

עוד לא חיברנו את המנגנון, אז עדיין לא מדביקים מדוגם על השדרה החיצוני!

המנגנון:

לכל מנגנון יש שיטת חיבור משלו. הקלסר שלי בנוי עם מנגנון קלסר של טים הולץ, והוא מקובע בעזרת סיכות מתפצלות שמגיעות עם המנגנון. לצערי לדעתי לא ניתן לרכוש כאלה יותר. אז במידה ואתן רוכשות מנגנון אחר, תצטרכו להתקין אותו בהתאם לצורה שמתאימה לו.

נמצא את המרכז בשדרה הפנימית, ונסמן בעיפרון את המקום שבו אנחנו רוצים את החורים:
נעשה חורים בעזרת מנקב חורים:


נמקם את המנגנון במקומו, ונחזק אותו בעזרת הסיכות המתפצלות שמיועדות לזה:
עכשיו כשחיברנו את המנגנון, אפשר לשים מדוגם על השדרה החיצונית: 
דף בגודל ¾11" על ⅝1".


מזכירה לכן איך הקלסר יוצא בסוף:

תובנות:

1. בקלסר שלי, שבנוי בצורה של אורלי, אפשר לשים שמרדפים. הוא בגובה ½12". הקלסר של נורית, שבניתי בגובה 12" בשביל ההדרכה, מכיל דפי A4, אבל לא יכנסו בו שמרדפים.

2. בעצתה של אורלי, הדבקתי טפט על שני הקלסרים. על הקלסר שלי יש טפט שקוף מאט שאורלי נתנה לי. על הקלסר של נורית יש טפט שקוף רגיל שקניתי בחנות ליד הבית. אני מאמינה שאתן רואות לבד את ההבדלים בתמונות. המאט הרבה יותר יפה. השאלה רק איפה אני מוצאת כזה...

3. עוד תובנה לגבי הטפט - קניתי שלושה סוגים. שניים מהם באים בגליל סגור. שניהם דקיקים ולא הצלחתי לעבוד איתם. הסוג השלישי נקנה לפי מטר, מגליל גדול שיש בחנות. הוא היחידי שאיכותי ובכלל הצלחתי לעטוף איתו.

4. כמו שכתבתי בהדרכה, עבדתי עם מנגנון קלסר של טים הולץ. הוא מחובר לציפבורד עם 2 סיכות מתפצלות. אני לא מוצאת בשום מקום ברשת מנגנון כזה למכירה. ביקשתי מקרן (Touch of art) שתנסה להשיג לנו מנגנון קלסר כזה. הלוואי שהיא תצליח.

מי שמחפשת מנגנון ולא רוצה לחכות, היחידי שמצאתי בנתיים הוא בחנות הסדריה. אבל שימו לב שהמנגנון שם מחובר לציפבורד עם ניטים, ודורש מכשיר לקיבוע ניטים (יש לקנות מכשיר כזה בסדריה. לי אישית אין מכשיר כזה בבית). 

5. סטאק Simple Stories - Summer Farmhouse Collection.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם