תיקתיון - אתגר תה הדרכה 3

הדרכה שלישית של קרן ושלי כהשראה לאתגר התה.


מזכירה את האתגר:

יש להכין תיקתיון / קופסת תה. 

זה לא חייב להיות לפי ההדרכות שלי. כל מה שמכיל תיונים מתאים.

העבודה חייבת להיות חדשה ומבוססת על נייר.

יש לפרסם אותה בקבוצת הפייסבוק של רעותא עד ליום שבת ה- 16.12.23 בשעה 22:00, ולתייג #אתגר_תה.


ועכשיו לתיק תיון השלישי שלנו.


התיק תיון שלי:



התיק תיון של קרן:






הדרכה 3:

דף בסיס בגודל 3" על 11".

בדופן של 11" נחרוץ ב- ⅜3", ⅜4", ¾7" וב- ¾8":

יש לנו משמאל לימין: חזית (בגובה ⅜3"), תחתית, גב (בגובה ⅜3"), מכסה, וסגירה חלקית בחזית (בגובה ¼2"). 


2 דפי בסיס בגודל 6" על ¼3".

בדופן של 6" נחרוץ כל ½":


נקפל בצורת אקורדיאון:


נשים דו"צ על 2 הכנפיים הקיצוניות, כמו בתמונה:


נסדר את דף הבסיס הראשון שלנו ככה שהחריצה התחתונה היא בגובה ⅜3" מתחתית הדף.
כלומר מה שתהיה חזית נמצאת הכי למטה.

נדביק את האקורדיאון הראשון בצד הימני, מתחת לקו הקיפול,  כשהוא פונה החוצה:


נדביק את האקורדיאון השני בצד השמאלי, מתחת לקו הקיפול,  כשהוא פונה החוצה:


נקפל לפי סימני הקיפול, ונדביק את שני האקורדיאונים אל המלבן מעל לקו הקיפול השני (זה הגב, וגם הוא בגובה ⅜3"). הנפח של האקורדיאון נתפרש על פני התחתית והמכסה.

ככה זה יראה עכשיו:


4 דפי בסיס בגודל ¼3" על ⅞2":


נסדר את הדפים ככה שהדופן הימנית והשמאלית הן של ¼3", והדופן העליונה היא של ⅞2".

נשים דבק קרוב לדופן ימין ולדופן שמאל, כמו בתמונה:


נדביק את הדף כמו מחיצה בתוך האקורדיאון:


נמשיך ונדביק את הדף השני:


נדביק את 2 הדפים הנותרים (תתעלמו מזה שזה כבר מדוגם, צילמתי את התמונה מאוחר מדי):


נהדק לכמה דקות עם קליפסים, כדי לייבש:


על הכנף הקדמית של הסגירה נדביק מגניט בגובה של כ- 1" מהקצה העליון:


נפיל על המגנט מגנט נוסף, ונשים עליו חתיכת דו"צ:


נסגור את הכנף הסוגרת אל הדופן הקדמית, כדי שהמגנט העליון יעבור אל מקומו הנכון בחזית התיק תיון:


מדוגמים:

לדופן הקדמית ולגב - 2 מדוגמים בגודל ¾2" על ⅛3".

לפלאפ שסוגר 
2 מדוגמים בגודל ¾2" על ¾".
2 מדוגמים בגודל ¾2" על 2".


תובנות:

1. התיק תיון הראשון שגם אני וגם קרן הכנו, ולכן יש שתי וריאציות של דיגום (את הראשון רק אני הכנתי, ואת השני רק קרן הכינה).

2. קרן הכינה את האקורדיאון שלה עם קיפולים של ¼". זה קשה לקיפול, ותפס פחות טוב את החוצצים. אני הכנתי את שלי כבר עם קיפולים של ½", כמו בהדרכה, וזה היה מצויין.

3. בעיקרון אפשר את האקורדיאונים ואולי אפילו גם את החוצצים להכין ישר במדוגמים, כמו בתיק תיון הראשון, אבל תאכלס זה יותר יפה ככה. יש מצב שגם התיק תיון הראשון היה יותר יפה אם הייתי בונה אותו מדפי בסיס שחורים, ודיגום, כמו תמיד (:

4. בין התיק תיון הראשון, והתיק תיון הזה, אני יותר אוהבת את זה (: יש בראשון משהו יותר מגניב מבחינת הכיסים והחיבור בינהם, אבל מבחינת הצורה הכללית, זה יותר סימטרי ואני אוהבת אותו יותר (: תאכלס זאת לא ממש חוכמה. של קרן תמיד יותר יפה (:

5הדרכות רלוונטיות לאתגר: הדרכה לקופסת התה המיתולוגיתהדרכה לקופסת תה מחולקת, הדרכה לקופסת תה Pezz, הדרכה לקופסת תה מציפבורדתיקתיון - הדרכה 1 לאתגר תה, הדרכה 2 לאתגר תה

תגובות