ט״ו בשבט וזה - עציצונים - הדרכה

יש לי בחדר העבודה שני מדפי איקאה שאני מציגה עליהם קצת עבודות שלי. 

וממש רציתי להוסיף שם גם עציץ או שניים.

אבל רציתי שזה יתפוס מקום מינימלי, וכמובן יהיה בעבודת יד שלי.

אז הכנתי מעמדים לעציץ קטן. ויש גם הדרכה (:

העציץ מתאים בדיוק לעציצים הקטנים של של איקאה (פלסטיק, כן?) שמגיעים במארז של 3 עציצים קטנים, (מחיר 29 שח).

הכנתי את המעמדים בשני גדלים.



העציץ הגדול:

פינה ראשונה:



פינה שניה:



פינה שלישית:


פינה רביעית:


ככה זה נראה כשהעציץ בחוץ.

יש לו דופן עבה ויפה ברוחב ½".


והנה העציץ הקטן:




הדרכה לעציץ הקטן:

2 דפי בסיס בגודל ¼7" על   ¾4".

את שני הדפים אנחנו מכינים (חורצים וחותכים) באותה צורה.


בדופן של  ¾4" נחרוץ ב- 1, ¼3", ¾3":


בדופן של  ¼7" נחרוץ ב- ½" וב- ⅞3":


נסדר את הדף ככה שבצד ימין יש סימן חריצה במרחק של ½" מהקצה הימני של הדף.
שימו לב שלמטה יש לנו חריצה אחת ולמעלה 2. הכיוונים חשובים.
(מבחינת כיווני החריצה, זה אומר שהחריצות כלפי מטה, לכיוון הלוח, והגבעה כלפי חוץ)

ככה זה צריך להראות מונח מולכם:
ניצור לשונית, כמו בתמונה:


עברתי על סימני החריצה בעט לבן כדי שיהיה לכן קל לראות.


בדופן התחתונה יש באמצע פס קיפול. נעשה בו חתך עד לקו החריצה הראשון:


מקרוב:


בדופן העליונה נחרוץ עד קו הקיפול הראשון ב- ½", ⅞2", ⅞3" וב- ¼6":


נחתוך החוצה את החלקים המיותרים כמו בתמונה:


רואים את שני המשולשים שצבעתי בלבן  בצד השמאלי (בצד השמאלי בלבד)?

ציירו כאלה גם:


נגזור את המשולשים החוצה:


ככה זה נראה:


נכין באותה צורה בדיוק גם את החלק השני.

נסדר את החלקים אחד ליד השני, ונשים דבק על לשונית צדדית אחת:


נדביק:


נקפל לפי סימני החריצה:
(שימו לב לקפל ככה שהלשוניות תודבקנה בתוך הקופסה ולא בחוץ).


נשים דבק על הצד החיצוני של הלשונית שנותרה בצד:


נקפל לעברה את צד שמאל:


נדביק:


ככה זה נראה עומד:


נקפל כלפי פנים את הלשוניות שבהם לא חתכנו משולשים:


נשים ממש מעט דבק על הפינות החיצוניות:


נקפל כלפי פנים את שתי הלשוניות הנותרות, ככה שהמשולשים נדבקים אל הלשוניות התחתונות (הישרות):


עכשיו נכין קופסה קטנה פנימית.
דף בסיס בגודל ⅞6" על ⅞6".
בכל 4 הצלעות נחרוץ ב- ¼2".
בכל 4 הדפנות חורצים ב- ⅛5" עד לקו החריצה הראשון.


נחתוך החוצה את 4 הריבועים הפינתיים:


ליד כל ריבוע נשארה לנו רצועה בעובי ½".
נהפוך אותן ללשוניות כמו בתמונה:


נקפל לפי סימני החריצה וונדביק כל לשונית אל הדופן שלידה ליצירת קופסה קטנה.
ככה זה יראה:


נחזור אל הקופסה הגדולה.
נהפוך אותה אל הצד האחורי (ככה שתחתית הקופסה פונה כלפי מעלה).
רואים את הלשוניות בפנים?
נשים דבק על הצד החיצוני שלהן:


נדביק את הקופסה הקטנה שלנו אל הלשוניות ככה שהלשוניות תהיינה בצד הפנימי של הקופסה הקטנה.
שימו לב להכניס את הלשוניות הכי עמוק שתוכלו.
הקופסה הקטנה צריכה להגיע ממש עד לפתח העליון של הקופסה הגדולה:


כשהופכים את זה חזרה לצד העליון, ככה זה נראה:


נשאר לנו לסגור את הצד התחתון של העציץ.

נהפוך לצד התחתון.

נקפל כלפי פנים שתי לשוניות מקבילות, ונשים עליהם דבק (רק בצדדים):


נקפל כלפי פנים את שתי הלשוניות הנותרות, ונדביק:



למי שמשפריע שנשאר בתחתית חור, אפשר להדביק מעליו דף בסיס בגודל 
¼3" על ¼3".

4 מדוגמים בגודל 2" על ⅛3":


מידות לעציץ הגדול:

2 דפי בסיס בגודל ¼7 על ¾5.

בדופן של ¼7 החריצות נשארות זהות. נחרוץ ב- ½" וב- ⅞3":

בדופן של  ¾5" נחרוץ ב- נחרוץ ב- 1, ¼4", ¾4".

שאר השלבים והחריצות נשארים ללא שינוי.

לעציצים האלה המדוגמים יהיו בגודל 3" על ⅛3".

מידות החלק הפנימי לא משתנות.


תובנות:

1. פרוייקט קטן וחמוד, שמוסיף לי קצת שמחה וצבע על המדף / מזנון / שולחן העבודה.

2. יש כמה סוגים של שלישיות עציצים של איקאה. את הסוג שיש לי אני כבר לא מוצאת באתר שלהם, אבל יש מגוון של סוגים אחרים. אישית אני מוצאת שהקקטוסים יושבים בו פחות יפה, ומחפשת עציצים עם הרבה עלים (:

3. הגובה של העציץ ¼2". אפשר לשחק עם המימד הזה, ולהגביה אותו, כמו שאני עשיתי, ליצירת גבהים נוספים.

4. תודה מיוחדת לנורית כליל-החורש, ולרונית אורבאום שבדקו את ההדרכה ועזרו לשפר אותה. רונית הציעה כמה שינויים שאכן ייעלו ושיפרו את הגימור של התוצר, ואף צילמה לכן את השלבים כדי לחסוך לי עבודה (:

תגובות

  1. יעל זה מהמם!!! אני מחר מתיישבת להכין! אלופה שאת

    השבמחק
  2. מדליק!! נשאר לי רק להשיג עציצים..

    השבמחק
  3. אנונימי16.2.23

    מושלם, רק עכשיו ראיתי את ההדרכה הזו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם