כרטיסי טלאים משאריות - הדרכה

יש פה משהי שלא מחפשת תמיד מה לעשות עם כל השאריות שלה?

כבר העלתי כמה וכמה הדרכות עם רעיונות לכרטיסי ברכה משאריות.

הפעם ניסיתי לקחת את השאריות ולהפוך אותם למשטח / דף מדוגם.

אז הנה הסבר איך עשיתי את זה, וכרגיל, התובנות שלי בסוף הפוסט (:


סט ראשון:



כרטיס שני:


כרטיס שלישי:


ותמונה קבוצתית (:


הדרכה:

דף בסיס כלשהו. אני לקחתי נייר A4 קצת יותר עבה מדף מדפסת רגיל.

ערימת שאריות - הפכתי את השאריות למרובעים בגדלים שונים (בהתאם לשאריות).
הגודל לא ממש חשוב, רק שכל הזויות יהיו ב- 90 מעלות (:


בעזרת דבק נוזלי התחלתי להדביק את השאריות.

את המרובע הראשון הצמדתי לפינה השמאלית התחתונה, סתם כי ככה היה לי נח.


השארתי רווח של כ- ⅛", והדבקתי לידו את המרובע הבא:


הוספתי עוד מרובע:


ועוד מרובע:


אין משמעות לסדר הוספת הריבועים:


החלק המאתגר הוא לדאוג שהמרווחים של ה- ⅛" יהיו ישרים (:


לא מפריע לי בכלל אם המרובעים יוצאים החוצה מהדף. אחרי זה נחתוך אותם.


רואות שנשאר לי "בור" מעל המרובע עם הפסים?
במקרה הזה הייתי צריכה למדוד את הרוחב, ולחתוך שארית לרוחב המתאים.


והנה היא מודבקת במקומה:


עוד קצת:


וזהו, פה כבר מיציתי (:


חתכתי את השאריות שגלשו מעבר לקצה הדף, וחתכתי את הדף למלבנים בגודל 4" על ¼5".

שימו לב - למלבנים עצמם את מאטינג לבן. את המאטינג הלבן מסביב יוצר כרטיס הברכה עצמו.

הכנתי בסיס לכרטיסי ברכה: 

דף בסיס בגודל ½8" על ½5". 
בדופן של ½8" נחרוץ ב- ¼4".

כל מלבן הודבק מעל בסיס, והפך לכרטיס ברכה (:



סט שני:

בסט השני ניסיתי לראות איך זה יעבוד ללא המרווחים בין המרובעים.
בעיקר כי חשבתי שזה יהיה הרבה יותר מהיר וקל להכנה.

כרטיס ראשון:


כרטיס שני:


כרטיס שלישי:


תמונה משותפת:


הדרכה:

גם הפעם התחלתי מדף בסיס בגודל A4 (דף מדפסת עבה מספיק), אבל הפעם בגלל שלא תכננתי להשאיר מרווחים בין המרובעים, ציפיתי את הדף בדבק דו"צ.


קילפתי חלק מהדבק והתחלתי להדביק את המרובעים:


המשכתי עם המרובע הבא כשאני מצמידה אותו אל המרובע הראשון:


הנה עוד 2 מרובעים מודבקים:


הוספתי קומות (:


פה למשל הדבקתי קודם את המרובע עם הפסים, ורק אחריו את המדוגם עם הפרחים משמאלו.
אם הייתי מדביקה קודם את המדוגם עם הפרחים הייתי צריכה למדוד במדוייק את גודל ה"בור" ולחתוך מדוגם לגודל הנכון.


לא להאמין שלא נגמרה לי הסבלנות עדיין (:


רואות אפ הפס הצר (ורוד עם נקודות) שבולט בצד שמאל של הדף?

אותו למשל הייתי צריכה למדוד ולחתוך מדוגם למלא את ה"בור". (:


טוב מיציתי (:

חתכתי את השאריות שבלטו מחוץ לדף:


חתכתי את הדף למלבנים בגודל 4" על ¼5".



הכנתי בסיס לכרטיסי ברכה: 

דף בסיס בגודל ½8" על ½5". 
בדופן של ½8" נחרוץ ב- ¼4".

כל מלבן הודבק מעל בסיס, והפך לכרטיס ברכה (:


מזכירה איך נראה כל אחד מסוגי הכרטיסים:

עם המרווח:

ללא המרווח:


תובנות:

1. שני הסטים מסטאקים של טניה סול. הסט הראשון מסטאק Beautiful, והסט השני מסטאק אחת ויחידה

2. בצורה חד משמעית אני אוהבת יותר את סט הכרטיסים הראשון - עם הרווחים הלבנים.

3. מאוד חשוב לשלב בשאריות גם דפים עם רקע בהיר ורגוע - כדי שיהיה אפשר לשלב ברכות. בשני הסטים זה היה קצת קשוח. 

4. עוד משהו שאני חושבת שמאוד עזר לסט הראשון להיות יותר מוצלח, זה שיש לבן גם בדפים המדוגמים. איך שהוא הסט כולו היה יותר מואר.

5. בסט הראשון ממש חסרו לי מדבקות עם פונט לבן (: זה היה פותר לי יופי את הבעיה של הברכות. בסט השני פשוט בחרתי בסוג שונה של מדבקות ברכה.

6. אני מוצאת שמאוד נחמד להכין משטח גדול ואז לחתוך ממנו "מדוגם" לכמה כרטיסי ברכה. ברגע שסיימתי להכין את המשטח, בתוך רגע פתאום נהיו לי כמה כרטיסים וזה מגניב (:

7. נקודות אפוקסי זה החיים (:


תגובות

  1. אנונימי23.9.23

    איזו שיטה מגניבה להיפטר מהשאריות! עוד לא הצלחתי להחליט אם אני אוהבת יותר עם הרווחים או בלעדיהם. שתי השיטות ממש יפות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי23.9.23

      לא יודעת למה אני אנונימית… זו מיכל (חתולי:)

      מחק
  2. אנונימי23.9.23

    אוהבת כשיש הדרכה משאריות ולכרטיסי ברכה מדהימים אז בכלל. השיטה של להכין משטח אחד לכמה כרטיסים - מגניב לגמרי . תודה יעל, מרויטל

    השבמחק
  3. גילי פרי23.9.23

    רעיון לגמרי מוצלח.
    לכל גודל של שאריות, ולכל גודל של עמוד (אם חסר לאלבום דף מדוגם…)

    השבמחק
  4. זה פשוט גאוני!! דרך מעולה להשתמש בשאריות! גם אני אהבתי יותר את הסט הראשון, עם הרווחים, אבל שניהם מאוד מאוד יפים. אלופה!!

    השבמחק
  5. אנונימי25.9.23

    אהבתי מאד את התוצרים
    תודה על ההדרכה יעל .
    אני מאד אוהבת להשתמש בשאריות והשיטה שלך קלה מאד ויעילה עם תוצאה נהדרת . .
    גם אני כמוך אוהבת יותר את הסט הראשון עם הרווחים .

    השבמחק
  6. איזה יופי של רעיון, ליצור דף מדוגם חדש מהשאריות.. יש לי הרבה יותר מדי שאריות! גם אני יותר אוהבת את הסט הראשון, אבל זה קשור לצבעוניות שלו ולא דווקא למרווחים.

    השבמחק
  7. אושרת ברק26.9.23

    את נהדרת! תודה על הדרכה סופר שימושית! כרטיסים מהממים!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם