יצירה בממ״ד - Inlay - עם ילדים וגם לבד

מאז שהתחילה המלחמה הראש לא ביצירה. מן הסתם.

אבל מדי פעם כשהאחיינית שלי פה (רוני, בת 9) אני מנסה להעסיק אותה.

מאז כבר מצאתי את עצמי בורחת לממ"ד לכמה דקות פה ושם, מכינה עוד כאלה. 

זה פשוט מרגיע אותי. זה לא דורש מחשבה. זאת עבודה אוטומטית ומונוטונית. תירפיה.


צילמתי לכן הסבר קליל וקצת שונה מהקודם לטכניקת Inlay שממש מתאימה גם לעבודה עם ילדים.

מבחינתם זה פשוט כמו להרכיב פאזל, וזה מאוד פשוט ומאוד מרגיע (:


ככה בסוף הכרטיסים נראים (אלה כרטיסים שהכנתי עוד קודם, בגלל זה הם כבר שלמים):

כרטיס ראשון:


כרטיס שני:


כרטיס שלישי:


וכל השלישיה ביחד:


חיתוכי קווי המתאר של העלים יצאו כל כך יפה, שהכנתי כרטיס גם מהם.
משפטי הברכה מודבקים עם דו"צ עם נפח.

הופתעתי מכמה שהוא יצא מגניב ואני אוהבת.

מה חושבות?


תמונה קבצותית:


הדרכה:

דף בסיס בגודל 4" על ¼5". 

בחרתי תבנית עלה שיש לה נוכחות, והיא מורכבת מכל מני חלקים קטנים ומיקמתי אותה במרכז הדף, מעט גבוה, כדי להשאיר מתחת לתבנית מקום לברכה.

הסוד הוא בבחירה נכונה של תבנית חיתוך.
היא צריכה להיות מעניינת, רצוי יחסית גדולה ועם חלקים שאפשר להחזיק ביד. 


העברתי בביג שוט, והוצאתי את התבנית עם החלקים הפנימיים שלה.
בדף הבסיס נוצר פתח בהתאם לתבנית שלנו:


על הצד האחורי של דף הבסיס הדבקתי דו"צ כך שהוא מכסה את כל פתח שנוצר מתבנית החיתוך:


ככה נראית החזית של הכרטיס כרגע.
בפתח שנוצר מתבנית חיתוך יש דבק דו"צ גלוי שמחכה שנדביק בתוכו את הפרטים הקטנים:


העברתי את התבנית שוב עם דף מדוגם או צבעוני, ואת החלק של קווי המתאר של התבנית
הדבקתי במרכז הפתח:


עכשיו אני הולכת להדביק בפנים את החלקים הפנימיים, כמו פאזל.

בדוגמא בחרתי למלא את הפרח בלבן, אז אני משתמשת בפרח שחתכתי מדף הבסיס עצמו.
אתן כמובן יכולות לבחור שילובים שונים, כמו שעשיתי בכרטיסים שלמעלה.


הנה אני מדביקה את החלקים הפנימיים:


הכל מודבק:


ניסיתי לצלם מהצד כדי שתראו שהכרטיס שלי שטוח. אין שום בליטה לגובה. כל הדף בגובה אחיד:


את חיתוכי המתאר שנשארים לכם אפשר להדביק על דף בסיס ולהכין כרטיס נוסף.

לדוגמא:


יש לי כבר הרבה כאלה שמחכים להיות כרטיסים (לסיים אותם עם חותמות וזה אין לי ממש סבלנות עכשיו). אלה רק כמה מהם:


כשהייתי צריכה גיוון מהעלה עברתי לתבנית חיתוך אחרת:


לא חייבים להכין רק כרטיסי ברכה. הכנתי גם כריכה לפנקס A5. 
לכרוך אותו ממש עם הספירלה אין לי סבלנות / אנרגיה. אבל הכנת הכריכה ממש הרגיעה אותי:




להכנת הכרטיס עצמו:

דף בסיס בגודל ½5" על ½8".
בדופן של ½8" נחרוץ ב- ¼4".

נותר לנו רק להדביק עליו את הפאנל שהכנו, ולהוסיף ברכה מתאימה.


תובנות:

1. התבנית הזאת מושלמת לטכניקה הזאת כי העלה גדול ומרשים, החלקים שלו גדולים ושונים מאוד אחד מהשני, וההתעסקות איתם נעימה. כשהחלקים קטנים מאוד או דומים מדי אחד לשני בא לך לחנוק משהו (:

2. רוני, האחיינית המהממת שלי, אמרה לי שזה ממש כמו להרכיב פאזל, והיא אוהבת פאזלים (: ככה שזאת תעסוקה נהדרת לילדים בימים קשים אלה. ומצד שני זה לא דורש יותר מדי התעסקות או לכלוך.

3. פרוייקט נהדר לשאריות. וגם זה מתאים לנו לעבודה עם ילדים.

4. בדרך כלל כל החלקים הפנימיים מתערבבים לי כשהצורה יוצאת מהביג שוט, וזה ממש פאזל. לכן אני לא ממליצה לחתוך כמה צורות זהות בו זמנית, אלא לעשות אותן אחת אחת (:

5. למי שאין ממש שום חותכן שיכול להתאים - אפשר לעשות עבודה דומה עם תבניות nesting. שמים שני גדלים של אותה תבנית אחת בתוך השניה, למשל עיגולים, לקבלת קווי מתאר של עיגול, ומדביקים עיגולים אחד בתוך השני.

6. בכרטיס הראשון (הירוק) הדבקתי עת העלה עם ה- Inlay על כרטיס הברכה. בשני הכרטיסים שהכנתי אחריו (צהוב ואדום) כבר חתכתי את העלה מלכתחילה בתוך הכרטיס, כמו בהדרכה, אז הכרטיס כולו חלק ובגובה אחיד, וזה סופר מדליק.

7. חלק גדול מהקסם של הכרטיסים נובע מזה שהשתמשתי בדפי רקע מדורגים ( Altenew - Blends - 6x6 Paper Pack ). האפקט של זה מהמם. אפשר כמובן גם להכין רקע לבד עם דיו דיסטרס אוקסייד או פשוט להשתמש במדוגמים / דפים חלקים לפי בחירה שלנו.

8. בברכה עצמה עשיתי שימוש בחותמות מ-2 סטים שונים, ואני מוצאת ששילוב הפונטים יוצא מאוד מעניין. 

9. הכרטיס האדום התלכלך לי אחרי שהכנתי אותו וממש התבאסתי, ולא רציתי לזרוק אותו. אז הוספתי נקודות אפוקסי כדי להסתיר אותן. נראה לי שאכשהו זה יצא בסדר.

10. עפתי על עצמי על הרעיון להשתמש בחיתוכי המתאר של העלים להכנת כרטיסים (הכרטיס הרביעי) ואני ממש מבסוטית ממנו. הוא מגניב לגמרי בעיני (:

תגובות

  1. אנונימי15.10.23

    יעלי תודה על ההדרכה הכרטיסים מתוקים ביותר אהבתי
    סימוש

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם