Scan & Cut - הדרכה ליצירת בלון לפונט

 לפני כחודש קיבלתי להתנסות מכשיר Scan & Cut.

כמי שלא הייתה לה מעולם מכונת חיתוך חשמלי, הייתי מלאת חששות.

אני ממש רק בתחילת הלימוד, אבל חשבתי להעלות הדרכות קצרות לכלים שמשמעותיים לנו לתחום הסקראפ כשאני מגלה אותם (בדרך כלל באדיבות סמדר המופלאה. תאמינו לי שאני בוחנת את גבול הסבלנות שלה).


היום אסביר איך לייצר "בלון" למילה.

ככה זה יראה בסוף התהליך:



הדרכה:

בצד שמאל נלחץ על כפתור T (הוא מסמן Text):


נמקם את הסמן על המסך ונכתוב מילה.
אני כתבתי Love:



בצד ימין נלחץ על כפתור Properties:


נלחץ על אזור בחירת הפונט - נפתחת לנו רשימה לבחירה:


לצורך ההדרכה בחרתי בפונט Comic Sans Ms.
נסו את פונט Cooper. הוא אחלה.

אתם יכולים לראות במרכז המסך שהפונט של המילה השתנה:


בנלחץ על אזור מילוי צבע (Fill Color):


הלחיצה פותחת לנו חלונית עם אפשרויות צבעים לבחירה.
אני בחרתי שחור:


לאחר לחיצה על כפתור אישור, החלונית נסגרת, והפונט "מתמלא". כלומר נהייה עבה ולא חלול:


תפסתי את האזור שמקיף את המילה, והגדלתי אותה לגודל הרצוי.
אתן יכולות לראות לפי המשבצות שהגובה של המילה שלי יהיה בערך 1":


במידה והפנט נראה דק, אני ממש ממליצה לשנות לפונט אחר, או ל"עבות" את עובי הקו שלו (בצד ימין יש כפתור Width שמאפשר לשלוט על העובי):



בתפריט הימני נלחץ על כפתור Edit:


נרד אל תחתית המסך, ונלחץ על כפתור Offset:


הלחיצה פתחה לנו חלונית.
הגדרתי את ההגדרות כמו בתמונה.
הכי חשוב שה-Offset Direction יהיה מסומן על Outward:


לאחר אישור, החלונית נסגרה, ונוצר לנו בלון מסביב לאותיות:


נגרור את השכבות ככה שהן תהיינה בנפרד:


נקרב את האותיות של הבלון אחת אל השניה, ככה שהן ממש יגעו אחת בשנייה:


כשהשכבה של הבלון (הפונט חלול) מסומנת, נבחר בצד ימין בכפתור Weld:



והנה האותיות הנפרדות חוברו לנו לבלון אחד:


עכשיו אפשר לשלוח לחיתוך את שתי המילים.
כשהן תהיינה חתוכות תראו שהאותיות הבודדות תתיישבנה בול בתוך הבלון (:

תובנות:

1. אפשר לשבת שעות (אל תשאלו איך אני יודעת!!!) כדי לבחור פונטים. עכשיו אחרי קצת ניסיון אני יכולה להגיד לכן לחפש פונטים שמנים במקור. פונטים דקים נקרעו לי כשניסיתי להוריד אותם מהמשטח הסגול. הפונט שאיתו עבדתי בתמונה למעלה נקרא משהו כמו Jella. לא ראיתי פונט כזה במערכת. אני כתבתי את המילים בתכונה אחרת, שמרתי כתמונה, והעלתי אל התוכנה ומשם המשכתי. אם אתן צריכות הסבר איך עושים את זה, תגידו (:

2. אפשר לחבר גם את האותיות של המילה עצמה, ולא רק את הבלון שלה. זה מקל מאוד על הדבקה של שתי השכבות, אבל צריך לוודא שהמילה יוצאת קריאה.

3. אין ספק שתהליך הלימוד דורש המון זמן וסבלנות. אבל הרושם הראשוני שלי הוא שאם נתמיד, ונלמד את היכולות הקסומות של המכשיר, נוכל לעשות איתו פלאים.

4. למי שאין לה את המשטח הסגול - לקרדסטוקים הוא חובה בעיני. כמו כן חובה מכשיר מתאים לחילוץ האותיות מהמשטח הדביק.

5. לא הייתי מגיעה לכלום מזה ללא הסבלנות האינסופית של סמדר וסיון.

תגובות

  1. רונית21.1.23

    מהמם. רק עכשיו רואה את ההדרכה. על איזו מכונה מדובר? אפשר תמונה🙂🙂

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם