כרטיסי Inlay - טכניקה

אני מוצאת שיש בכרטיסים בטכניקת Inlay משהו שמאוד מרגיע אותי.

במידה מסויימת זה כמו להרכיב פאזל.

אפילו יש את תחושת הסיפוק כשהחלק מתיישב בול במקום שמיועד לו (:

אז התלבשתי על תבנית רקע, כמה דפי שימר, והכנתי 3 כרטיסים חדשים.


הכרטיס הזה יצא הכי מיוחד מבחינת הצבעוניות:

רקע שימר זהב, פרחים משימר לבן, ופרח מרכזי ומרכזי פרחים משימר חום (שאפילו לא ידעתי שקיים):



הכרטיס הזה משימר שחור, הפרחים משימר כסוף, ומרכזי הפרחים מדף בסיס טורקיז (כי אין לי שימר בצבע כזה. אין לי כלום):



הכרטיס הזה קצת (טוב הרבה) צורח בעיניים. שילוב צבעים קשוח לגמרי.
אבל מה, במציאות הוא יותר יפה מהתמונה (:
רקע משימר כסוף, ופרחים מדפי בסיס בטורקיז ובפוקסיה.
איכשהו חשבתי שהכל יעבוד (: ממממ....


תמונה של כל הסט ביחד (:


קצת הסבר על טכניקת ה- Inlay.

לקחתי תבנית חיתוך של רקע. (קישור לתבנית חיתוך בעלי).

בחרתי תבנית שאין בה יותר מדי פרטים, ובטח לא קטנים מדי. אני די מחבבת את שפיותי, רופפת ככל שתהיה (:

בחרתי דף בסיס לרקע, והעברתי בביג שוט:

"רוקנתי" את כל החלקים הקטנים ככה שנשארה לי רק המסגרת:


לקחתי דף עזר בגודל המסגרת (אצלי זה היה ¼4" על ½5"), ושמתי עליו דבק.

אישית העדפתי להדביק עם דוצ. בצורה הזאת לא הייתי צריכה להתעסק אח"כ זה עם דבק לחלקים הקטנים:


הדבקתי את הרקע אל דף העזר:


כרגע כל הפרחים הלבנים הם "חורים" שדרכם רואים את הדו"צ הגלוי.

עכשיו החלטתי באיזה צבע אני רוצה את הפרחים (כולם או חלקם) והעברתי שוב את התבנית.


הפעם אני משתמשת רק בחלקים שיוצאים ולא במסגרת:


אני מתחילה להניח אותם בתוך ה"בורות" שיצרה לי המסגרת מהחיתוך הראשון:


וממשיכה למלא:


עד שכל מה שרציתי מלא:


למרכזי הפרחים רציתי דף בסיס בצבע אחר. אני לא צריכה לבזבז בשביל זה דף גדול. פשוט שמתי חתיכות דפי בסיס על מרכזי הפרחים:


והנה הדבקתי גם את מרכזי הפרחים:



נכין בסיס של כרטיס בגודל מתאים.
אצלי זה דף בסיס בגודל ¾5" על 9".
בדופן של 9" נחרוף ב- ½4".


נדביק:


עכשיו נשאר להוסיף ברכה (עבורי, כמעט תמיד, זה החלק הכי קשה בכרטיס), והכרטיס מוכן (:



תובנות:

1. בתבנית שאני בחרתי יש דוגמא שחוזרת על עצמה. זה מאוד הקל על הדבקת החלקים. אם אתן בוחרות דוגמא שאינה חזרתית, תצטרכו לנסות לשמור על סדר החלקים כשאתם מנתקים אותם מהמסגרת. זה יכול להיות קשוח. פאזל כבר אמרנו?

2. בתאכלס אפשר להשתמש ברקע בלבד (במסגרת) ולהדביק אותו מעל דף בסיס כלשהו. זה אומר שבדוגמא יהיו חורים, וזה לא נורא בכלל. משחקי גבהים. אני מוצאת שהדבקת החלקים לתוך ה"בורות" מוסיפה מימד של גובה אחיד, שאני אוהבת במקרה הזה, וגם שהפעולה עצמה ממש תיראפית עבורי (:

3. אף מילה על בחירת הצבעים של כרטיס ההדגמה, כן? חיפשתי שאריות שגם יעברו טוב בצילום ההדרכה (: ואני עדיין חיה בשלום עם הכרטיס שנוצר (:

4. ניסיתי גם כרטיס עם דף רקע חלק, ופרחים בפנים מדף מדוגם. זה יצא הרבה פחות יפה ואפילו לא צילמתי. מה שכן בטח יעבוד יפה זה לחתוך את הפרחים מרקע שיוצרים מדיו אוקסייד. צריכה לנסות את זה.

5. בשניים מהכרטיסים הוספתי פס של ⅛" לצד הרקע. זה בכוונה. ואני ממש אוהבת את האפקט שזה הוסיף.

6. כמעט תמיד החלק הכי קשה בכרטיס, עבורי לפחות, זה שילוב הטקסט של הברכה. לכן כשמצאתי משהו שאיכשהו עבד לי פה, המשכתי בקו שלו בכל הכרטיסים (:

7. אפשר לעבוד עם דבק נוזלי. רק קחו בחשבון שדף העזר שלכן צריך להיות קצת יותר עבה, ולא דף מדפסת, ושהפרחים שמודבקים עלולים להתלכלת טיפה, כי הדבק לפעמים גולש החוצה. כשניסיתי את זה פשוט שמתי קצת דבק במרכז של כל "בור" ולא התקרבתי עם הדבק לקצה.

8. חדות העין ישימו לב שכשחותכים את הפרחים החוצה, נשארת לנו מסגרת מצויינת להכנת כרטיס נוסף. ככה מצאתי את עצמי עם עוד כרטיס ועוד כרטיס. מה, סתם נזרוק אותה? רק אומרת (:

9. לא תמיד חייבים למלא את כל ה"בורות". לפעמים מילוי חלקי יוצר אפקט משגע. למשל כרטיס 74 פה.

10. אפשר להשאיר את המסגרת לבנה, ולשחק עם המילוי בצבעים שונים לפרחים שוני. למשל כרטיס 76 פה.

11. קישור לתבנית חיתוך בעלייש לכן עוד תבניות שתעבודנה טוב עם הטכניקה הזאת? יאללה שתפו אותי. אמנם הזמנתי כבר כמה, גם של רקעים וגם של פרחים, אבל תמיד מחפשת עוד כמה (:

תגובות

  1. אנונימי3.5.23

    מקסים! מיוחד מאוד
    שילובי מבעים נפלאים!

    השבמחק
  2. הרבה זמן.... חשבתי על הנגטבים האלה
    תמיד שילבתי אותם
    חיתוכים של "שאריות" כל כך יפים
    גאונות של ממש להשתש בהם באותו כרטיס פשוט בצבע
    תודה ענקיץ וחיבוק על השיתוף

    השבמחק
  3. https://m.aliexpress.com/item/1005005092370380.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.5.3dd67d56Ujzrg6

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם