קלפי יום הולדת - הגרסה הנשית - הדרכה

מיכלי היא אחותי הקטנה. אחותי האחת. החצי השני (הטוב והמוצלח) שלי.

ביום שבת היא חגגה יום הולדת 40.
זה גם יום הולדת עגול וגם יום הולדת אחרי שנה לא פשוטה.
וזה לגמרי היה מספיק "סיבה למסיבה".

אחרי ההצלחה של קופסת הקלפים משבוע שעבר, היה לי ברור מה אני הולכת להכין לה.
קופסת קלפים. אבל נשית ואישית עוד יותר.

פתחתי מסמך גוגל דוקס, הכנתי טבלה (דוגמא כאן) ושלחתי לחברות ולבני משפחה קרובים. ביקשתי שיכתבו מילה, שתיים, או מקסימום משפט קצר (ממש קצר) שמגדיר מה מיכלי בשבילם, מה היא מייצגת עבורם, מי היא לדעתם, מה התכונה שבולטת בה, וכו'.

ביקשתי שיפנו בצורה אישית, כאילו מדברים אליה ולא עליה (:

הפעם הכנתי את ה"קלפים" לבד, ולא השתמשתי בחבילה קנויה.
וכשאני כותבת "אני", אני בעצם מתכוונת לעבודה קבוצתית של קרן, גלי, מיכל ומרינה.
אתם לא מבינות איזה פס ייצור פתחנו פה.
קרן חותכת, מיכל וגלי מדביקות, ומרינה בודקת.
תקתקנו את כל הקלפים באיזה שעה נראה לי.

בנות ,אתן מדהימות!!! שיחקתן אותה!!!!


הקופסה:









ככה הקלפים יושבים בתוכה:




והנה הקלפים פרושים:














הדרכה:

הקלפים:
השתמשתי בדפים עבים וחזקים של רעותה. שחור עם טקסטורה. משגעים.
המידות של הקלפים: "2.375 (2 ו- שלוש שמיניות) על  "3.5.
המידות של הניירות המדוגמים: 2.25" על "3.375 (3 ו- שלוש שמיניות)
הגודל של כל מלבן מקווקוו עם ברכה: 6.6 ס"מ על 3.4 ס"מ. חתכתי ככה שנשאר מסביבו קצת מאטינג.
הנה כאן קישור למסמך PPT עם שבלונו, של המלבנים לכתיבה.

מי שלא רוצה להכין קלפים לבד, אלא מעדיפה ללכת על קונספט של קלפי פוקר קנויים כמו בפוסט הקודם, עדיין יכולה להשתמש ב- PPT שמצורף כאן להכין את המלבנים הלבנים לאמצע הקלף. זה אותו גודל בשתי הורסיות, רק שבקלפים הקנויים השתמשתי במסגרת כדי לדעת היכן לחתוך, וחתכתי ככה שלא רואים אותה, ובקלפים שהכנתי לבד השארתי את המסגרת והוספתי מאטינג כי זה יותר יפה והיה לי קצת חופש מבחינת הגודל).


הקופסה: 
בפרוייקט הקודם בניתי קופסה עם מכסה מחובר.
מצורפת פה הדרכה.

מי שרוצה קופסה עם מכסה נפרד', כמו הפוסט הזה, המידות מצורפות למטה.


קופסה עם מכסה מחובר:

דף בסיס בגודל: 11.5" על 9".

חורצים בצורה הבאה:


 גוזרים את שני המלבנים המסומנים:


 גוזרים משולשים קטנים כמו שמסומן:


מקפלים את הקופסה (כולכן כבר יודעות איך, נכון?), שמים מגנט בסגירה, ומדביקים דפים מדוגמים לקישוט.


קופסה ומכסה נפרדים:

קופסה: "7.75 על "9.
חורצים ב- "2.5, מסובבים ב- 90 מעלות, וחוזרים  על החריצה ב- "2.5 מסובבים שוב וממשיכים, עד שסימנו את "2.5 בכל צלע.

מכסה: "4.875 (ארבע ושבע שמיניות אינטש) על "6.125 (6 ושמינית אינטש).
חורצים ב- "1, מסובבים ב- 90 מעלות, וחוזרים  על החריצה ב- "1 מסובבים שוב וממשיכים, עד שסימנו את "1 בכל צלע.



תובנות:

1. הקונספט היה 40 משפטים ועוד אחד לשנה הבאה. אז סה"כ יש 41 משפטים. אבל ממש לא חייבים להצמד לזה. זה לא שמשהו ספר את הברכות. רק אני ידעתי את ההקשר (:

2. מאחר והכנתי את הקלפים לבד, אז הם יותר עבים. על כל קלף יש גם דף מדוגם, וגם דף 250 ג' עם המשפט. זה יוצא מאוד עבה. מה שאומר ש-42 כאלה לא נכנסים בטבעת. 
זה הכתיב לי לשים דף מדוגם ומשפט בכל אחד מהצדדים של הקלף, ולא רק מצד אחד כמו הפרוייקט הקודם.

3. זה אחד הפרוייקטים היותר יפים ומרגשים שיצא לי להכין. 

4. ב- PPT יש אפשרות לקבוע את גודל המלבן שאתם מציירים על המשטח. ברגע שהבנתי איך לקבוע את המידות (שנתתי למעלה בהדרכה) הכל היה הרבה יותר פשוט. שימו לב שסימנתי מסגרת מקווקוות. יותר עדין בעני. וגם השארתי מאטינג. מסמך לדוגמא.

5. תודה להילה ולנטע שקיבלו ממני את ההדרכה והתנסו בה לפני שפרסמתי אותה, ועזרו לתקן טעויות במידות (: זה לגמרי מגניב ומוריד ממני את הלחץ שבפרסום הדרכה! משהי רוצה לקבל ממני פעם הדרכה לבדיקה לפני שאני מפרסת? מוזמנות להשאיר לי מייל בתגובות לפוסט הזה או לשלוח לי מייל)

תגובות

  1. מדהים, פרוייקט מרגש.

    השבמחק
  2. מהמם!!
    היה לי הכבוד להשתתף בתהליך. זו אכן מתנה מרגשת...

    השבמחק
  3. אנונימי18.11.17

    וואו כל כך מקסים!!!!!!!

    השבמחק
  4. מדהים! פרויקט נהדר. הדרכה מושלמת כרגיל!

    השבמחק
  5. משגע! הכל- הרעיון, הביצוע, ההשקעה.

    השבמחק
  6. זה פשוט משגע!!! מתנה מהממת :)

    השבמחק
  7. מהמם! ככ מרגש!
    היה כיף להשתתף! <3

    השבמחק
  8. פרויקט מהמם! מתנה נהדרת ומרגשת מאוד.. תתודה רבה על ההדרכה, וכמובן שאשמח לקבל הדרכה לפני :)

    השבמחק
  9. נטע19.11.17

    יעל היקרה,
    כמו שאת יודעת, התרגשתי מאוד מהקופסא והרעיון, ובמיוחד לאור הצורך שלי במתנה מרגשת ליומולדת 50 של גיסתי. למרות לוחות זמנים צפופים את נרתמת תמכת ועודדת ונתת לי את כל ההדרכות והמידות שהייתי צריכה. אין לי מילים להודות לך על הנדיבות והנתינה!
    יצא מרגש מאוד! כולם התלהבו ובעיקר ילדת יום ההולדת :)
    תודה תודה תודה!!

    השבמחק
  10. איזה כיף לאחותך, יצא מדהים!! מרגש ויפה כל כך...

    השבמחק
  11. אנונימי19.11.17

    יעלי מקסים ומרגש! מתנה מיוחדת כלכך...מזל טוב לאחותך :-) מרינת

    השבמחק
  12. רעיון משגע וביצוע מדהים. וככה הבאת לי רעיון למתנה...: -)
    תודה

    השבמחק
  13. רעיון מקסים ומיד מעלה השראה לעוד כל מיני ארועים (לאו דוקא יום הולדת). נפלא להכין את הקלפים לבד. ולגבי ההדפסה של המשפטים אני מוצאת שהוורד מאוד ידידותי בטבלאות (כולל קווי רשת בלתי נראים בהדפסה).

    השבמחק
  14. מדהים ביופיו. תודה על ההדרכה. עכשיו רק צריך למצוא חבר/ה או אפילו סתם מכר/ה ליצור עבורה/ו מתנה כה מרגשת.

    השבמחק
  15. ממש מקסים מתנה מושקעת ושווה מאוד, אשמח אם תשלחי לי קובץ עם הברכות שהדפסת. תודה כהן חווה

    השבמחק
  16. המייל שלי hava123.c@gmail.תודה שוב כהן חווה

    השבמחק
  17. מקסים כרגיל! שאלת קיטבג...: מאיפה קונים טבעת בודדת בגודל כזה?

    השבמחק
  18. היי!
    רעיון מדהים!!
    אני בשלבי הכנה רק שהגדלתי את הכרטיסיות ל-4 אינץ על 6 אינץ. תוכלי לעזור לי עם המידות לקופסא עם המכסה?
    תודה!!!!!

    השבמחק
  19. מהמם זה ברוררררר הכנתי כבר שתי עאכות כאלו..... ועכדיו מכינה את השלישית.... רק לא זוכרת מה המידות דל הדפים המדוגמים? יש הרי בסיס שחור מדוגם והברכה נכון? כבר שכחתי....

    השבמחק
    תשובות
    1. המידות של הניירות המדוגמים: 2.25" על "3.375 (3 ו- שלוש שמיניות)

      גם הוספתי את המידה בהדרכה עצמה (:

      מחק
  20. נתת לי השראה והכנתי לאחותי קופסה מהממת עם הקלפים ההתרגשות הייתה גדולה ולא רק זה בסוף המסיבה שחקנו טרוויה והיינו צריכים לנחש מי כתב מה נרשמה התלהבות והתרגשות מרובה אז המון המון תודה 😉

    השבמחק
  21. מתנה מושלמת !! אני רוצה להכין לשתי אחיותי ולבעלי שאנחנו חוגגים בקרוב 25 שנות נישואין 😍
    זה יהיה חוצפה מצידי לבקש את הקובץ ברכות ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה (: זאת מתנה אישית ומרגשת. יש למעלה בפוסט קישור אל הקובץ ברכות לדוגמא (: https://docs.google.com/document/d/1KM7fn3DgxJ0CYHD3IOyhGc5eD-ScawpgWLRA_JOxpn4/edit

      מחק
  22. וואוו זו פשוט מתנה מושלמת. יפה ומושקעת ואישית

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם