הדרכה לקופסה נפתחת לפררו רושה ע-נ-ק-י (שת"פ עם תמר ברמן)

כשראיתי את הקופסה המהממת עם הפררו רושה הע-נ-ק-י שתמר ברמן הכינה, ישר רציתי לנסות.
לשמחתי תמר קיבלה הרבה בקשות להדרכה, ושאלה אם אני רוצה שנכתוב אותה ביחד.
ואני? מיד עניתי שברור!!!

אז אתמול נפגשנות והכנו קופסאות והדרכה.
חייבת להגיד שיצא הרבה יותר יפה ושווה ממה שחשבתי שיצא. לגמרי הפתעה מהממת לטובה (:

הפררו המיוחד לפסח יצא בשני גדלים. גדול, וענקי.
התחלנו מהכנת הקופסה לגודל הקטן מבין השניים.

הנה הקופסה שלי:






והנה אנחנו פותחים את המכסה:


ועכשיו גם מושכים את הדופן הקדמית כלפי מטה:





עדיין לא הספקתי להכין בעצמי את הקופסה לפררו הענקי, אבל תמר הכינה.
תראו איך נראית שתי הקופסאות של תמר אחת ליד השנייה. הקטנה יותר (זה ענקי, הכל יחסי) מימין ליד הגדולה יותר, משמאל:







הדרכה:

דף בסיס בגודל ¾5" על 10".
בדופן של ¾5" חורצים ב: ½",¼5".
בדופן של 10" חורצים ב: ¾4", ½9".



חותכים משולשים כמו בתמונה:


מסדרים את הדף ככה שהכנף הקטנה של ה- ½" ממוקמת כלפינו, ושמים דבק על שתי הלשוניות התחתונות, מימין ומשמאל. רואות בתמונה את הדבק?


כדי להכין את הדפנות הנוספות של הקופסה אנחנו צריכים 3 דפי בסיס בגודל ¾4" על 10".
בדופן של 10" חורצים ב: ¾4", ½9".


לוקחים שניים מדפי הבסיס שהכנו עכשיו (את השלישי שמים כרגע בצד), וממקמים אותה בצורה הבאה, כשהחלק המרכזי שכבר הכנו קודם נמצא באמצע:


שמים דבק על הלשונית התחתונה משמאל בחלק המרכזי:


והנה מדביקים אותה אל הדופן השמאלית:


חוזרים על התהליך בצד ימין. שמים דבק על הלשונית של הימנית תחתונה בחלק המרכזי:


והנה גם צד ימין מודבק.
עכשיו זה נראה ככה:


בחלק המרכזי שמנו דבק על שתי הכנפיים שנשארו. תראו בתמונה:


והנה הרמתי את הכנף העליונה והימנית, וחיברתי:


אותו הדבר עשיתי עם הכנף השמאלית:


בכל כנף נשארה לשונית קטנה. הנה אני מורחת עליה דבק:


ומקפלת אותה כלפי פנים:


ומצמידה עד הסוף ומדביקה את הלשונית.
רואות שבעצם יצרנו כיס?


חוזרת על התהליך בכנף השניה. הנה שמה דבק:


מקפלת את הכנף כלפי פנים:


ומצמידה ומדביקה, ככה שנוצר עוד כיס:



שמים לרגע את הקופסה בצד.

נשאר לנו להכין את הדופן הקדמית של הקופסה. זאת הדופן שנפתחת.

דף בסיס בגודל ¾4" על ¾4".


זוכרים את החלק שהשארנו קודם בצד?
לוקחים אותו, וממקמים אותו ואת החלק שהרגע הכנו בצורה הבאה.
מורחים דבק על הלשונית הקטנה:


ומדביקים את הלשונית:


יש לנו בעצם 3 ריבועים מחוברים.
בשני הריבועים הקיצוניים אנחנו רוצים לצייר עיגול מהפינה העליונה, לפינה הנגדית התחתונה.
כמו בתמונה:


ומכיוון שאין סיכוי שאני אצייר עיגול ישר (להבדיל מתמר שעשתה את זה בלי בעיה!) אז מצאתי צלחת גדולה שהתאימה בול בקוטר:


וככה זה נראה אחרי שסיימתי לצייר עיגולים:


וגוזרים לפי העיגולים:



לקחתי חזרה את הקופסה, ומיקמתי את החלק שיש לנו בצורה הבאה, ככה שהלשונית היחידה שנשארה לנו בקופסה יכולה להתחבר אל הריבוע האמצעי בחלק החדש שלנו, כמו בתמונה:


דפים מדוגמים לקופסה: 9 דפים בגודל ⅝4" על ⅝4".


מדביקים את כל המדוגמים, חוץ (!!!) מהמדוגם שבצד הפנימי של הדופן שנפתחת.

בדופן החיצונית שנפתחת מוסיפים איזהו שהוא אמצעי לפתיחת הדופן.
אני שמתי ניט וסרט:


רואות איך זה מודבק בפנים?


עכשיו אפשר לשים גם בפנים את המדוגם האחרון שנשאר לנו:


משחילים בעדינות את שתי הכנפיים המעוגלות אל תוך הכיסים.
אני מאוד הסתבכתי עם זה, עד שרונית אורבאום הסבירה לי שצריך להכניס את שתי הכנפיים בו זמנית.
ברגע שהבנתי את זה זה באמת נהייה הרבה יותר פשוט וקל (:



מכסה:

אני עשיתי את המכסה עם דופן של 1".
תמר עשתה את שלה עם דופן של ½1". שלה יצא יותר יפה. יותר פרופורציונאלי לקופסה.
נותנת לכן את המידות לשני המכסים, תחליטו מה בא לכם (:

המכסה שלי:
דף בסיס בגודל ⅞6" על ⅞6".
בכל 4 הצלעות חורצים ב- 1".


המכסה של תמר:
דף בסיס בגודל ⅞7" על ⅞7".
בכל 4 הצלעות חורצים ב- ½1".

גוזרים בצורה הבאה:


 מרכיבים מכסה:


מדוגם למכסה שלי ושל תמר: ¾4" על ¾4":


מדוגמים לפאות במכסה שלי: 4 מדגמים בגודל ¾4" על ⅞".
מדוגמים לפאות במכסה שלי: 4 מדגמים בגודל ¾4" על ⅜1".


ומדביקים:



מידות לקופסה הענקית:
הכנת הקופסה בגדולה זהה לגמרי, רק שהדפים במידות אחרות.

הדף הראשון שלנו לבסיס וכנף אחת יהיה בגודל ¾6" על 12".
בדופן של 12" נחרוץ ב- ¾5", וב- ½11".
בדופן של ¾6" נחרוץ ב- ½", וב- ¼6".

שלושת החלקים שמרכיבים את שאר הדפנות בקופסה:
3 דפי בסיס בגודל ¾5" על 12".
בדופן של 12" נחרוץ ב- ¾5", וב- ½11".

הריבוע שמתחבר לכנף הקדמית יהיה בגודל ¾5" על ¾5".

מדוגמים:
9 דפים מדוגמים בגודל ⅝5" על ⅝5".

מכסה: ⅞9" על ⅞9".
בכל 4 הצלעות חורצים ב- 2".
מדוגם: ¾5" על ¾5".
לפאות: 4 מדוגמים בגודל ¾5" על ⅞1".


מזכירה איך נראית הקופסה הענקית של תמר, ליד הקופסה הקצת פחות ענקית שלי (:





ותראו את הקופסאות שלנו עם הקופסאות של נורית ורונית שהיו סבלניות עד שנסיים לשבור את הראש על כל המידות (:



תובנות:

1. הרעיון והביצוע המקורי כולו שייך לתמר ברמן. אני רק נספחת פה להכין יחד איתה הדרכה עם הטאץ שלי, ולפרסם אותה אצלי בבלוג, כדי שכולנו נהנה ממנה ונוכל להכין גם (:

2. זה היה נראה כמו המון עבודה. זה גם לקח זמן. לא יודעת למה. את הקופסה השניה תמר תקתקה ממש ברבע שעה. ממש מהירה. לגמרי מתכננת להכין גם את הקופסה הענקית, ומתכננת שזה יהיה מהיר (:

3. תוצאה מרשימה מאוד. ואפשר לשים בפנים גם דברים אחרים. את הפררו ניתן להשיג עכשיו בכל מני סופרים או גזלנים. טווח המחירים נע בין 20 ל- 50 שח נראה לי.

4. חשוב לשים בדופן שנפתחת אלמנט עם נפח, שימנע מהדופן להפתח לגמרי, ויגרום לכנפיים לצאת. כל חרוז / כפתור / סרט / פונפון יעשו את העבודה, וגם יוסיפו יופי (:

5. עבדתי עם דפי בסיס לבנים 250 ג'. זה קצת דק לקופסה בגודל הזה. ממליצה לעבוד עם דפי בסיס עבים של 250 ג'. תמר, נורית ורונית עבדו עם דפים עבים וזה יצא יותר חזק ומרשים.


6. ממש כייף לארח בבלוג יוצרת מוכשרת (תמר ברמן) עם רעיון יצירתי ייחודי (: אהבתי.


תגובות

  1. דינה15.4.19

    מהמממממם

    השבמחק
  2. כל כך יפה! איזה כיף שיש שיתופי פעולה כאלו פוריים ומוצלחים!

    השבמחק
  3. מהמם. מתנה מדליקה לגמרי. הולכת להכין לצוות שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף לשמוע שגית. אשמח לראות תמונות ולשמוע פידבק (:

      מחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם