קפסולת זמן לעלמה

 כשעדי הייתה בת 12 הכנתי לה קפסולת זמן.

אני מוצאת שזאת מתנת בת מצווה אישית ומרגשת.


הרעיון בקפסולת מגיע מהסרטים האמריקאיים. מכירות את זה שרואים את הילדים האמריקאים מטמינים באדמה קופסה עם מזכרות נקודתיות?. 

אז קפסולת הזמן מתבססת על זה שהנוער של ימינו לא אוהב לכתוב.

אנחנו כתבתנו יומנים. מילאנו מחברות לשלמות. היום זה לא קורה.

אז איך נעזור להם בקטנה לזכור?

הרעיון ביומן הוא להציף נקודות קטנות ויומיומיות, קצרות, לפי נושאים שחשבתי שמתאימים, וכמובן שיכולים להשתנות מילד לילד.

זה לא יומן "אמיתי" שצריך לכתוב בו יום יום. זה משהו קצר וקליל, ששאמורים למלא ולשים בצד לעשרים שנה (:

ובעוד 20 שנה, כשנהיה גדולים? יש לנו מזכרת מהתקופה הזאת. מה היינו, איך היינו וכאלה.

מרגש אבל בלי להכביד מדי.


לאה חיפשה מתנה אישית ומרגשת לבת המצווה של עלמה.

וכשהראתי לה את זה היא ממש התלהבה.

אז הנה הקפסולה של עלמה.

כריכה חיצונית:



הדפים הפנימיים:

















והכריכה האחורית:


תובנות:

1. מתנה אישית ומרגשת, מתאימה למציאות של התקופה שלנו (:

2. מחברת ספירלה בגודל 6" על ½8".

3. השתמשתי בסטאק ע=ישראלי של קרן, עם דפים כל כך עבים, שלא הרגשתי צורך לשים עוד דפי בסיס מתחתם. זה משהו שאני לא כל כך רגילה לעשות, ועוד לא החלטתי איך אני מרגישה לגבי זה. בחו"לך אני רואה המון אלבומים כאלה... 

4. על הכריכה עשיתי מאטינג כפול ממש דק, ואני אוהבת את ההקפצה של זה החוצה.

5. היומן עטוף באפלין, עם דבק דו"צ. ומאחר ולאה ממש ממש סולדת משחור, חרגתי ממנהגי ועטפתי בורוד פוקסיה ולא בשחור. ארוע לגמרי חריג.  אל תתרגלו.


תגובות